preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josipovac

Login

Za sve objavljene informacije i fotografije na web stranicama Osnovne škole Josipovac postoje pisane suglasnosti za njihovo objavljivanje sukladno Općoj direktivi o zaštiti osobnih podataka. Svako neovlašteno preuzimanje fotografija i sadržaja s ove web stranice nije dopušteno.

Priloženi dokumenti:
za nastavnike.pdf
za razrednike.pdf

Priloženi dokumenti:
za roditelje i ucenike.pdf

Školski list Karašica

Kalendar
« Studeni 2019 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

Ispis statistike od 26. 9. 2017.

Ukupno: 102914
Ovaj mjesec: 3710
Danas: 4
 

HRVATSKI JEZIK

CILJ

Temeljni je cilj nastave hrvatskoga jezika osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju koja im omogućuje ovladavanje sadržajima svih nastavnih predmeta i uključivanje u cjeloživotno učenje.

Ostvarivanje svrhe i zadaća nastave hrvatskoga jezika uključuje ovladavanje standardnim jezikom, a pridonosi:

  • razvoju jezično-komunikacijskih sposobnosti pri
  • govornoj i pisanoj uporabi jezika u svim funkcionalnim stilovima;
  • razvoju literarnih sposobnosti, čitateljskih interesa i kulture;
  • stvaranju zanimanja i potrebe za sadržajima medijske kulture;
  • osvješćivanju važnosti znanja hrvatskoga jezika;
  • razvijanju poštovanja prema jeziku hrvatskoga naroda, njegovoj književnosti i kulturi.

Nastava hrvatskoga jezika omogućuje učenicima stjecanje znanja, vještina, sposobnosti, stajališta, vrijednosti i navika koje pridonose njihovu osobnomu razvoju i omogućuje im aktivno sudjelovanje u društvu. S obzirom na složenu strukturu nastavnoga predmeta, potrebno je navesti kako svaka od predmetnih sastavnica pridonosi ostvarenju temeljnoga nastavnoga cilja: osposobljavanje učenika za jezičnu komunikaciju u svim priopćajnim situacijama u kojima se može zateći učenik osnovne škole.

Komunikacija ili sporazumijevanje ostvaruje se razmjenjivanjem poruka: primanjem i odašiljanjem.

Primanje ili recepcija pretpostavlja razumijevanje jezične poruke, a odašiljanje pretpostavlja jezičnu proizvodnju ili oblikovanje zvučne i pismovne poruke.

Strukturalna i sadržajna složenost jezičnih poruka kojima su izloženi učenici osnovne škole mora biti primjerena zatečenoj razini njihovih jezično-komunikacijski sposobnosti.

Jezične sposobnosti ostvaruju se jezičnim djelatnostima i misaonom obradbom.

Primanje poruka uključuje slušanje i čitanje te misaonu obradbu jezičnoga sadržaja.

Odašiljanje poruka ili jezična proizvodnja ostvaruje se misaonom obradbom sadržaja i njegovim jezičnim oblikovanjem govorenjem ili pisanjem.

ZADAĆE

Zadaće svih sastavnica nastavnoga predmeta određene su s obzirom na to kako pojedina sastavnica pridonosi ostvarivanju temeljnoga nastavnoga cilja.

Zadaće nastavnoga područja hrvatski jezik:

  • osposobljavanje učenika za uspješno snalaženje u svakodnevnim priopćajnim situacijama;
  • ovladavanje jezičnim sredstvima potrebnim za uspješnu komunikaciju;
  • osvješćivanje potrebe za jezičnim znanjem;
  • suzbijanje straha od jezika;
  • osvješćivanje razlika između standardnoga jezika i zavičajnih idioma;
  • postupno usvajanje hrvatskoga jezičnog standarda.

Radi usklađivanja programskih zahtjeva sa zakonitostima jezično-intelektualnoga razvoja, znatno je svrhovitije učenika od prvoga do četvrtoga razreda osposobljivati za praktično služenje hrvatskim jezikom, posebno jezičnim normama, nego ga učiti jezikoslovnim pojmovima te normama i pravilima na teorijskoj razini.

preskoči na navigaciju