2017-12-14 09:13:12

ČITAMO MI, U OBITELJI SVI

Čitamo mi, u obitelji svi jedinstveni je projekt koje se provodi trudom školskih knjižničara, učitelja i ravnatelja u svim dijelovima Hrvatske. Svake školske godine učenici 3. razreda u školama koje su se prijavile za provođenje projekta u naprtnjači svojoj kući odnose sedam novih knjiga različite tematike namijenjene različitim dobnim skupinama. Kroz pet dana učenici, roditelji, braća, sestre, bake, djedovi i drugi članovi obitelji zajedno provode vrijeme čitajući knjige iz naprtnjače te razgovaraju o pročitanome.

Mi smo se ove godine prvi puta priključili s učiteljicom Andrijanom Sili i njezinim 3.a razredom te njihovim obiteljima. Naprtnjača kreće na put u petak, 15. prosinca 2017. godine.

Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima se ne skreće samo pozornost na važnost čitanja već ih se veoma efikasno pridobiva da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti. Hoće li možda promijeniti i svoje navike – ostaje na njima, no školski im knjižničar nije samo rekao što je dobro za njihovu djecu, već ih je uputio što da čine i motivirao da kroz 5 dana taj model i iskušaju.

Projektom promičemo razvoj čitačke vještine, elementa kompetencije „učiti kako učiti“ i sastavnice cjeloživotnog učenja.

Od šk. g. 2016./2017. projekt je uvršten u Europsku kampanju za poticanje čitanja ELINET-a (Europske mreže za poticanje pismenosti) na stranici: http://www.eli-net.eu/good-practice/examples-of-good-practice/detail/project/family-reading-time, kao jedan od primjera dobre prakse poticanja čitanja i pismenosti. Potporu je projektu dalo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja svojim pozitivnim mišljenjem i podrškom provođenju projekta Čitamo mi, u obitelji svi Hrvatske mreže školskih knjižničara kao kvalitetnog, dobro planiranog i vrijednog načina poticanja čitanja kod učenika 3. razreda osnovnih škola i njihovih obitelji.

 


Osnovna škola Josipovac